tab

My Darling

Assalamualaikum semua... (sambil lambai-lambai tangan kepada peminat)... hye semua hari ini sy ingin tunjukkan cara memasak menggunakan mayonis sebenar ladies choice (pinjam ayat shella Rusly jap) hehe...ape yg aku merefek ni???...okey- okey owner blog ini sudah kembali menulis...lama betul aq x menulis blog...keciannyer pada blog aku (sambil usap dan belai-belai kepala blog aku ni)...jujur aku cakap aku sayang pada blog aku ni, (ayat-ayat cinta blogger pada blognyer)...sorry larr sayang i lama x update u, i busy kebelakangan ini....(ayat mengedik siket)...hahaha...




Okeylah meh sini rapat-rapat cucu atok sekalian alam...atuk nak habaq kat hampa semoua hal yang sebenaq-benaknya yang mungkin menyenakkan perut ataupun kepala hotak kalian semua...ape yang aku merepek ni??? haha... aku pedully hafer!!!... Hal yang sebenar-benaknya adalah blog aq kene hack oleh malaun ataupun toyol mana entah...kalau nak hack blog aku bagi taw lar awal-awal, boleh aku belanja gula-gula hack yang 2 biji seposen tuu...aku ni baik lorr, dan aku bukannyer jenis yang kedekut orangnya...huhuhu...yang paling sedeynyer duit aku kt nuffnang hurm...malas larr nak citer...sobar jew lorr, tapi bagi diri Mohamad Shafiuddin Bin Jamaluddin duit bukanlah segala-galanya...yang penting aku nak orang yang rapat dengan aku happy dan bahagia....




Satu lagi kes kepana eh tershasul pulak, Kenapa aku tak update-update blog aku ini adalah kerana insan yang mengispirasikan aku (betul ke ejaan tu) okey kata kunci dari perkataan inspirasi...ada faham???? pandainyer...mesti korang semua minum susu waktu baby kan...pandai semua....sumber inspirasi aku dalam alam blogging telah nekad untuk pencen tanpa gaji dalam arena bloging ini...power x ayat aku..cewah... so seriuslly aku jadi tidak bersemangat untuk selalu update blog da...huhu...waktu tu aku da jadi mcm hilang arah tujuan dan hilang pedoman dalam arena blog memblog ni....sampai nak makan oblong pun takde selera da...huhu....Nampok benor nipunyer...hahahaha... aku pedully hafer!!!




Oh My Darling I Love U...pinjam lagu Rrithik Roshan & Kareena Kapoor....kalau nak dengar dengan lebih lanjut sila klik di sini  SINI ...saje jew aku promote lagu ni sebab tiap kali aku masuk mana-mana market / supermarket / hypermarket / turbomarket ada jew aku dengar lagu ni ... (ada ke turbomarket???) ...hahaha...aku pedully hafer!!!....sampai tahap kadang-kadang terasa macam aku nak karaoke jew lagu ni... tapi kene cover beb...malu kat orang beb....pekerja bangla pun tak menyanyi, aku pulak nak melebih dari dey all...memang tak larr beb...nehi kabinehi!!! 




Okey lar kan da puas aku merapu dan merepek tak tentu fashal ni...ape kata kita sama-sama menatap wajahmu, eh silap!!! menatap gambar-gambar aku nk??? aku bagi free jew untuk anda semua lihat dan tatap sepuas-puasnyer...sebab aku taw korang semua da lama merindui blog aku yang tak seberapa menarik ni kan...tapi ada jugak yang cakap menarik...betul kan??? jangan tipu, jangan bohong.... tak baek taw...nanti Tuhan marah taw....okey lar jom layan gambar-gambar aku....zazzz....hahaha....








NAH AMEK KAW!!!




Firstlly my darling yang paling istimewa adalah sejenis broadband...eh silap...Beruk lorr...yer jangan garu mata anda yang tidak gatal itu...jawapan saya adalah - B E R U K -...ada faham??? cuba eja lagi sekali ....BERUK... pandainyer korang.... seriuslly aku memang ada pelihara beruk...tapi sekarang da tiada da... kenapa??? sebab Tuhan lebih sayangkan dia dahulu... seluruh family aku sedey akan pemergiannya...tapi yang paling sedih adalah adik perempuan aku...sebab pergi ke mana sahaja seluruh semenanjung malaysia ni adik perempuan aku jew yang bawak dia...so maknanyer setiap negeri di SELURUH SEMENANJUNG MALAYSIA ni beruk family aq ni da jelajah...pada manusia yang belum jelajah seluruh semenajung malaysia ni, jangan jealous yer... 



 ~ chiney ~
chiney ni agak manja, bukan agak da sememangnya manja.
tapi yang paling bestnyer dia jarang menjerit seperti beruk yang lain,.
puting botol / puting hisap tu x boleh lepas dari mulut dia, klu lepas mula larr dia menjerit merajuk.
kalau dia nak tido mesti ada sekurang-kurangnya pakaian adik perempuan aku, klu takde dia akan bising


comel kan chiney ni...=)
chiney ni merupakan salah satu daripada anggota keluarga aku...
tapi Tuhan lebih sayangkan dia...
chiney telah pergi meninggalkan kami sekeluarga buat selama-lama-lamanya...
sampai kini masih tiada penggantinya...
(kpd sesiapa yang taw kt mana ada jual anak beruk ni bgthu kepada sy boleh)





Okey itu adalah My Darling beruk...kali ni My Darling lagi tapi yang lebih disukai dan digemari ramai...mcm iklan susu lemak berkrim F&N dah...hahaha...aq pedully hafer!!!!...My Darling kali ni adalah Kucing pula...meaw meow meow!!!!...untuk pengetahuan hadirin sekalian...cewah...keluarga aku da lama tidak suka untuk memelihara kucing, sejak kematian kucing yang amat istimewa pada keluarga aku, nama kucing tersebut adalah MEYMEY...yang special pada meymey adalah meymey seekor kucing yang suka makan buah Durian!!! OMG!!! jarang-jarang takpun kadang-kadang dan ada juga yang tidak pernah anda semua dengar kucing makan buah Durian kn...Tapi....Tuhan juga lebih sayangkan meymey...

Itu cerita dahulukala....yang berlalu tetap berlalu...Kini entah macamana keluarga aku terutama abah aku boleh bagi kebenaran untuk memelihara kucing pula...Kucing-kucing family aku kali ni tidak teror / bagus mcm chiney...sebabnyer kucing-kucing family aku ni tidak berkesempatan untuk ronda 1 semenanjung malaysia ni...kucing-kucing aku tidak sampai lagi ke Utara dan Selatan...dey all pergi Timur dan Barat dan juga Tengah malaysia ni....


~ape yang penting kerjasama ~
Nah amek kaw!!!
makan ramai dalam 1 pinggan
mama yang ajar kucing-kucing makan macamni....
pandai mama aku
mama selalu cakap binatang pun boleh makan 1 pinggan kenapalah manusia susah nak makan 1 meja?







~ selepas makan its time for minum pula ~
kecian ibu "PUTEH" dilanyak oleh anak-anaknya yang bersikap seperti binatang.
Binatang lar ko binatang!!!
p/s : jangan tiru ayat diatas, binatang tiada akal, tapi anda yang membaca ini ada akal betul???
renung-renungkan dan selamat beramal =)
- HeHeHe -
PUTEH ni pagi-pagi sebelum subuh dia mesti duduk atas badan aku tapi yang paling aku bengang bila aku malas nak bangun puteh akan gunakan secret skill dia...iaitu dia akan tekan hidung aku...sumpah aku cakap memang aku bengang bila siapa-siapa main hidung aku, geli wehh...nasib baik ko binatang puteh oii... 

yang colour grey ni namanya BANGI,
mula-mula aku nak bagi nama dia Mr Grey, tapi dibangkang sepenuhnya oleh mama aku dan juga adik-adik aku, so bila da majoriti sokong mama dengan Tuan Hakim a.k.a Abah aku...aku mengaku kalah juga akhirnya...kucing ini dinamakan Bangi sebab di import dari Bangi... 



yang ini pula namanya CEUCAK
Ceucak ni masih baru bagi family aku ayah sedara aku yang bagi, mula-mula kecian juga aku tengok ceucak ni sebab ceucak adalah antara kucing buangan, tiap kali aku balik ceucak ni mesti terbaring tido atas katil aku, Ceucak ni malam-malam mesti nak tidur 1 bantal dengan aku, kalau pagi-pagi pulak kebiasaannyer dia akan kejut aku dengan cara bahasa lembutnya cium, bahasa kasarnya jilat telinga aku!!!










p/s : setiap manusia pasti akan ada masalah...Tuhan itu maha adil, Dia ciptakan masalah diantara kamu tapi Dia kurniakan hidupan lain agar kamu mengerti apa itu kasih sayang...sekiranya kita marah dengan manusia cuba kita lihat binatang ataupun alam...Sesungguhnya ketenangan itu dapat dirasai oleh setiap makhluk ciptaanNya.... 

2 comments:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...