tab

Panorama

Assalamualaikum...atuk..nenek...cucu tumpang nyanyi jap... (kes excited tgk citer Ngankung)...haha...
"indah sungguh panorama, bagai pulau nirwana, oh la la tropika"...pinjam lagu francisca peter - oh la la tropika,nak dengar lebih lanjut sila klik di SINI ...saje jew aku nak promote lagu ni...sesuai layan lagu ni bila kita pergi menikmati alam semulajadi....
~> iklan semata-mata...haha..aku pedully hafer...


hye everyone!!! (sambil lambai-lambai tangan pada peminat) ...cewah...apa yang aku mencarut ni??? haha..aku pedully hafer...okeylar kali ni aku nak story sket tentang aku mendaki eh silap kami mendaki ke puncak Bukit Panorama...kpd yang masih tertanya-tanya dimana lokasi BUKIT PANORAMA??? okeylar hencek shafiuddin dengan rasa berbesar hati ingin membantu kalian semua...korang diam-diam taw jangan bagi tahu sesiapa...shhhh.... jangan pandang belakang...shhh... jangan ikut cakap orang.... dengar cakap pendekar ni... jawapannyer adalah....
pandai2 lar korang search kat google yer korang taip jew Bukit Panorama ..
hehe...pandai korang semua kan...=)


kepada yang belum pernah dan berhasrat nak mendaki Bukit Panorama, pergi jew lar... aku takde hak nak menghalang bakat atau niat murni suci bersih kalian semua...haha...whatever... lagipown bagus untuk kesihatan anda semua... kepada yang rasa nak mendaki menaiki kenderaan tu...simpan2 lar hasrat korang tu sebab memang xde trek atau laluan untuk kenderaan beroda lalu... melainkan kenderaan berkaki sahaja...laluan beroda tarak ya...nehi kabinehi...haha...




Bukit Panorama ni memang tinggi beb...tapi nasib baik ada trek mendaki dan juga tangga...tapi tangganya bukan macam tangga kat rumah korang takpun kat office korang...tangganya pacak beb macam mat rempit buat whilee/congek/pacak whatever lar...lebih kurang macam itu lar...(pandai2 aku jew) haha.... aku pedully hafer...memang condong giler...kalah Menara Condong kt teluk intan tu... haha whatever...




Abah kesayangan aku iaitu Tn Haji Jamaluddin pernah bercerita kepadaku dahulu ketika zaman bujangnya dahulu abah setiap minggu naik Bukit Panorama... patutlar abah aku kuat dan sihat dan juga tak hairan lar kan kenapa Abah aku boleh jadi Pengurus Hoki Pahang walaupun belum ada title Datuk atau Dato...takpe lar Abah, lama kelamaan Abah akan dapat juga gelaran tu...kalau tak sultan bagi ni anak kesayangan Abah yang akan bagi suatu hari nanti...Amin...=)


Okey lar kan..dah puas aku merapu dan merepek tak tentu fashal ni...apa kata kite tengok gambar-gambar aku nak???... aku taw korang semua dah tak sabar-sabar nak tatap gambar-gambar aku...betul kan??? jangan tipu, jangan bohong... tak baek taw... nanti Tuhan marah taw... okeylar jom layan gambar-gambar aku ...zazzz...haha...






NAH AMEK KAW!!!








~ di kaki Bukit Panorama ~




~ pacak beb bukit ni nasib baek ada tangga ~
~korang tengok tu sape yg di hadapan~
haha


~ keletihan semasa mendaki ~
~ yg dibelakang tu miza, time bergambar pandai dia cover buat-buat mcm x letih siap peace lagi tu.. haha...padahal dah brpe kali duduk keletihan....hahaha....miza jgn melawan yer...haha....
~> yg di sebelah aku plk nm dia awin, dia ssh nk kenal letih...mcm aku jugak, (nk jugak)... yer lor semestinya...


~ menikmati pemandangan dari atas bukit ~
tapi time ni tak sampai lagi, ni baru separuh perjalanan,huhu...
so singgah jap sebelum meneruskan pendakian...come on bebeh jauh lagi perjalanan...
haha =)


~ muke-muke gembira bila sudah sampai di puncak ~




~ menuju puncak, gemilang cahaya ~
~ hahaha ~



~ kecik a.k.a Nasaruddin ~
~ classmate aku ni orangnyer kecil tapi bersuara besar ~



~ rakan2 dan juga Kak Wan HEP-IKIP ~



~ time menurun bukit pulak ~
aq duduk bukan sebab letih taw...aq duduk sebab taknak halang orang2 di belakang aku jew...



~ muke-muke keletihan~
haha



the last but not least...
~ pendakian ke Bukit Panorama sangat mencabar ~




p/s : thanks 4 mat leh & kecik sebab sudi tolong snap gambar2...to kak wan, thanks sebab tolong luluskan aktiviti naik Bukit Panorama ni...thanks a lot....=)  



   
   


4 comments:

  1. bukit panorama..pahang..kalau ada masa nak g la..hehe :)

    ReplyDelete
  2. bestnya tgk die p bukit panorama..haha
    malah tdk dilupakn 2 0rg gadis yg c0mel itu..
    x lekang brgambar brsama..huhuhu

    ReplyDelete
  3. hehe...adik2 abg kn....asl plk x blh lupa???

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...