tab

Y.B menjadi Buruh...

korang semua tengok tajuk mesti pelik kan??? dan ada juga yang dah gelak besar bila tengok tajuk....haha...tapi aku peduly hafer...suka hati dan tangan aku lar ape aku nak story dalam blog aku kali ni.... 

Terlebih lebey dahulu aku nak mohon ampun dan maaf kepada semua yang ada meng-contact aku tapi tak dapat-dapat jugak... maybe ada kowt sampai sampai tahap bengang kew, marah kew, tak pown sampai tahap menangis....huhu... (ada kew orang nak menangis sbb aku???) hahaha.... terharunya i...hehe...takpe-takpe nanti saya belanja minum susu yer... alar busyuk-busyuk....hehe...whatever....

Okeylar aku nak story sikit kisah sedey aku (kalau lebih-lebey nnt korang semua menangis pulak)...huhu...Hari Raya Korban kali ni aku beraya sorang diri di kuantan (sedey giler beb tak dapat balik raya bersama keluarga)... tp da namanya pown Raya KORBAN. so kena korbankan lah....huhu...betol tak???...mau naik gila aku dibuatnya raya sorang diri..."Sumpah aku cakap, aku sayang sangat family aku!!!"...lantak lar korang nak cakap aku ni anak manja ke ape ke...aku peduly hafer...

Nak dimulakan ceritanya (baru nak mula cerita???) lepas balik sembahyang zohor terus aku pergi ke stesen bas amek bas pergi Tapah...alhamdullah rezeki aku ada tiket...balik lar aku sorang membawa diri yang hampa ini (ape yang aku mencarut ni)...haha...whatever...bila aku sampai di rumah my GrandMother (pandai-pandai ler korang translate yer)..hehe... dari jauh lagi aku dah nampak 1...Malaysia...ehh sorryy silap...1 tugas besar dan berat yang bakal aku pikul dan tempuh iaitu kena kerja sebagai Buruh Binaan...pergh kerja gila betul...Padan lar dengan muka kaw wahai en MOHAMAD SHAFIUDDIN BIN JAMALUDDIN!!! kat Kolej IKIP berlagak sangat-sanget jadi Y.B, kire kaw lar yang paling besar...kat kampung sorry key...tiada maaf bagimu...kaw kene jadi kuli yer...kaw kena siapkan rumah Opah kaw sampai siap yer...haha....whatever....

Takpew-takpew mungkin ada hikmahnya jadi kuli atau buruh binaan ni...sekurang-kurengnya aku dapat merasai penat lelah sebagai seorang jurubina (sumpah aku cakap memang penat & letih beb)... Tapi yang paling penting aku nak orang yang paling aku cinta, bahagia dunia dan akhirat... siapakah insan yang aku cinta dunia dan akhirat???...kalau korang nak taw...korang kena tengok dulu gambar-gambar aku satu per satu dulu yer....jangan tipu....jangan bohong...Tuhan marah taw... Okeylar....





NAH AMEK KAW!!!





 ~betapa gagahnya aku mengangkat kereta sorong yang sarat dengan batu-batu~
 - body aku ni bertulangkan besi dan beruratkan dawai ni beb -

-> jangan pandang aku sebelah mata...pandang aku dengan kedua-dua belah mata korang yer...kalau korang nak jugak pandang aku sebelah mata aku tak nak tanggungjawab kalau korang ada masalah penglihatan.... haha...whatever.....aku pedully hafer....








 ~ betapa tekunnya aku menyusun batu-batan ni ~






~waa....~
- agak seksi sedikit disitu -
(seksi kew...haha...whatever)
aku main belasah jew baju siapa aku pakai waktu ni...nampak macam baju gurl pown ada....haha....
aku pedully hafer






~ malam kita makan satey ~
 - satay ni saiznya 2 ibu jari tangan aku -
mari-mari makan satay....nak satay ape???ayam ada, daging pown ada....


  ~ aksi budak-budak nakal ~
 mst korang suka dgn budak yang kt belakang tu kan...comel... nama dia aizil...umur 3 tahun...no fon takde lagi...facebook pown belum ada lagi sebab dia tak pandai mengeja dan membaca lagi...yang specialnyer dia minat memancing beb...=)







kt sni adalah jambatan keretapi yang lama, aritu pihak KTMB nak robohkan jambatan ni tetapi penduduk kampung Tapah Road ni sebulat suara mintak jambatan ini di kekalkan kerana ini jambatan ini merupakan salah satu tinggalan sejarah...jambatan ni ada sejak sebelum pemerintahan jepun dulu beb...akhirnya jambatan ini menjadi laluan kereta lori...keretapi di jambatan yang laen...kalau aku balik kampung mesti aku nak pergi jambatan ni...kalau ada kenduri kahwin sedara mara aku lagi best terjun ramai-ramai dari atas jambatan besi ni...best giler...=)








 ~ gaya mat romeo yang masih tak jumpe-jumpe lagi si julietnya lagi ~











.....inilah orang yang aku sangat-sanget cinta-cintun dunia akhirat....
....im really love her....
 ~ ADIE SAYANG OPAH ~
(pic ni time di Bukit Tinggi, Indonesia)

p/s : mintak maaf banyak-banyak kepada sahabat handai dan rakan taulan yang contact saya tapi tak dapat-dapat...yang mesej pada saya tapi saya tak reply mesej anda...bukannya apa, handphone saya dibawa lari oleh adik-adik kecil yang bosan taktaw nk buat apa....so dey all main game dalam handphone saya...sorry sangat-sanget....=)

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...