tab

Tertekan tapi Seronok

Mesti korang tengok tajuk aku macam pelik je kn kali ni dan korang mesti tertanya-tanya apalah yang aku nak mencarut kali ni kan...jangan tipu, jangan bohong...nnt Tuhan marah...hehe...okeylar kali ni aku nak story pasal Program Santai BBQ Kelab Pentologi IKIP International College yg diadakan pada 27 nov 2010 bertempat di Duta Village, Resort....

Sebelum program berlangsung ada juga lar makhluk tuhan yang buat serabutkan kepala hotak aku iaitu cameraman takde camera, DJ dan sesetengah AJK yg terlalu lewat datang pastu tak ready apa-apa... sangat-sanget tertekan aku waktu tuu... sampai tahap aku Marah-Marah dan Maki Hamun sesuka hati aku  (1st time sepanjang kt IKIP aku tunjuk pada orang yg aku tengah marah)... pastu aku membawa diri pergi ke bilik hotel mengurung diri dlm bilik.. (marah orang pastu menangis sorang diri)...haha...pelik aku ni kan??? muka jew kasar tapi hati lembut mcm jelly...haha...whatever... yang penting orang lain tak nampak aku menangis...haha... malu lar beb kalau orang nampak aku menangis, boleh jatuh saham aku...haha... aku pedully hafer....

Maaf lar yer rakan2 dan juga AJK-AJK yg terlibat, saya terlalu emosi waktu itu... jujur sy cakap saya tak suka marahkan orang... takde maknanya nak marah2 orang...tapi Tuhan itu maha Adil... time aku tengah berdukacita, Tuhan telah mengurniakan seorang insan untuk menenangkan perasaan aku waktu itu dan selepas panjang lebar aku story masalah aku, aku rasa kurang sket tekanan aku bila aku luahkan apa yang aku rasa waktu tuu (bukan luahkan perasaan yer)...hehe... Akhirnya selepas berhempas pulas (kononnyer lar kn) dia berjaya buatkan aku tertawa (ketawa dalam sedih)  COMFIRM buruk muke aku waktu tu...haha... malu giler rasanya...=)   thanks a lot di atas keprihatinan awak waktu tu... jasa awk akan saya kenang sampai bila2... siapakah "DIA"???...haha...tak boleh bagitahu....nak taw???...aku tak nak bagi tahu korang... aku pedully hafer!!!....nak taw jgk???....okeylah aku bagi tahu korang tp korang jangan kecoh plk yer....okey nama dia adalah perempuan...padan muke korang kene tipu...hehe!!!!

Syukur Alhamdulillah program berjalan dengan lancar...lepas program santai BBQ habis aku mengajak Zakir dan Alis a.k.a Abe bermalam bersamaku di hotel Duta Village (korang jangan fikir lain yer) I AM NOT GAY OKEY !!!!!...aku mengajak mereka sebab aku terlalu sedih, tertekan, marah, bingung dan macam2 lagi lar... kepala hotak aku sangat-sanget serabut... so aku perlukan khidmat negara...eh terlebih sudah...khidmat nasihat mereka berdua (sbb mrk lebih tua dari aku)... to Abe n Zakir simpan elok2 rahsia yg menyayat hati aku yer...haha...

Selepas menghantar AJK-AJK pulang ke asmara...eh tershasul...Asrama...aku kembali ke hotel dan aku terus menuju ke pantai... time aku berjalan menuju ke pantai, aku nampak ada sorang awek cun perghh seksi giler...mantop beb gua cakap lu beb... so aku sbgi rakyat malaysia yg tinggi budi pekerti dan bersopan santun aku ucaplah "hye" padanya...sekali dia balas jawab aku "hye, awk tandas dimana?"...nah amek kaw keluar suara jantan dia...aku tunjuk arah tandas dan terus aku bukak langkah 1000 berlari menuju ke bilik aku... ku sangkakan bidadari rupanya hantu...haha... okeylar dah puas aku merapu dan mengarut ni aku tahu korang semua tak sabar2 nak tengok pic-pic aku kan...betul tak???.... jangan tipu, jangan bohong...nanti Tuhan marah taw... hehe...Okeylar...







NAH AMEK KAW !!!







~ inilah wajah-wajah pelajar DDG & DDW semester 3 ~
- cuba anda cari dimanakah saya-
pandai-pandai ler korang zoom-zoom yer tapi jangan zoom tempat yang bukan2 taw... tak baek... tuhan marah...=)






 ~ kelihatan wajah Presiden Kelab Pentologi yang tenang ketika itu ~
  -> ada gaya macam cover magazine tak??? hehe...=)






 Time makan
di sebelah saya adalah Alis a.k.a Abe
~ cantik tak bunga di dada saya ~
- ada bunga didada tapi belum ada bunga di hati -
* maklum lar romeo yang masih jumpa si juliet nya lagi *









 time kuar shopping bersama kak jaja, Lisa, dan juga Asyiqin kiteorang terperasan binatang aneh ni... lisa yang xsedar burung ni ada disebelahnya melompat ketakutan tengok binatang aneh ini, kak jaja dengan melatahnya yang tak seberapa, Asyiqin pula dengan kecohnya tersendiri, dan saya pula berlari-lari menuju ke kereta semata-mate nak amek camera snap gambar ni...haha...sampai tahap makcik yang ddk melepak (tunggu anak kowt) kt situ pown gelak tengok kiteorang lawak giler reaksi masing-masing...
Lokasi : hadapan Watson berdekatan dengan My din kuantan.




style tak pic ni??? pakai hp jew..thanks to zakir sbb memenuhkan memory card hp dia dgn snap pic aku banyak2...haha...harap ko tak menyesal yer amek gambar aku banyak2....hehe...=)
lps snap pic ni ada lar pulak lifeguard bising...suruh aku tanggal baju...wehh malu r aku beb...nanti ramai yang tengok buah dada i yang tak berbuah...haha...
(jangan fikir yang bukan-bukan yer, nanti aku cubit korang taw)






~ bak kata zakir -> " lepaskan perasaan ko dalam air" dalam sungguh maknanya tu...
korang tengok Alis ni dia bukan kenal sejuk, orang lain da menggigil sampai kecut kulit-kulit dia sikit pown x menggigil...kulit dia kulit biawak kowt...haha...jangan marah abe yer...=)




 ~ tgklah gaya abg DIEN korang ni melayani perasaannya ~
- setiap masalah ada jalan penyelesaiaannya sendiri -
- come on lar hencek shafiuddin, jangan lar moody-moody nnt takde orang nak kat kaw -
(siapalah yang nak aku ni yer)
kpd siapa yang berkenan dengan aku cepat2 isi borang....saya masih solo lagi 4...haha...
dan yang penting saya masih teruna !!!
haha...(promote diri nampak)
aku pedully hafer !!!...haha...






   bila aku fikir-fikir balik perkara yang telah berlaku pada aku masa itu melucukan dan membuatkan aku geli hati bila dikenang kembali..aku sebenar-benarnya memang tak suka moody-moody atau marah-marah...untuk apa sebenarnya kita nak marah-marah??? takde makna pown, menangkan si SETAN dalam hati adalah....renung-renungkan dan selamat beramal....hehehe....=)







p/s : thanks a lot to Lisa, Asyiqin, kak jaja, zakir yang banyak membantu saya...tidak ketinggalan AJK-AJK terlibat yang turut membantu dan juga semua yang hadir dalam menjayakan Program Santai BBQ Kelab Pentologi IKIP 2010...segala jasa dan bakti anda semua amatlah saya hargai....=)

2 comments:

  1. Kuatkn smangat anda...
    Sabarlah dlm mnghadapi sgala dugaan..
    Percayalh satu ary nty akn hadirnya bUnga di dlm aty anda..Tnggu n lihat jelh..

    ReplyDelete
  2. yup...doakanlah agar abg din dikuatkn semangat... InsyaAllah abg din akn sabar dalam menempuhi segala dugaan...doakan juga agar abg din bertemu jodoh yang baik yer...=)

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...